25 Aralık 2014 Perşembe

Kilo Verdiren Çaylar


Son günlerde instagram'da özellikle dikkatimi çeken bir olay var. Kilo verdireceğini vaat eden çaylar ile ilgili yorumları okuyunca cidden şaşıp kalıyorum.

Arkadaşlar acı ama gerçek bir şey söylüyorum bu çaylar kilo verdirmiyor!!!

Bunlara kanarak alıyorsunuz, sonra bir işe yaramıyor diyorsunuz. Tabii yaramaz! Sen boğazını tutma, spor yapma, mucizevi bir şekilde gece gündüz düzenli içtiğin bir çaydan affedersiniz ama sıçarak kilo vermeyi bekle. Olacak iş değil!!

Peki ben bu çaylardan satın alır mıyım? Neden olmasın tabii ki alırım ama bunu yardımcı olarak düşünürüm. Belki bağırsaklarımın daha iyi çalışmasını istiyorumdur, belki çoğu kişide oluşan diyetle birlikte kabızlık sorunumun üstesinden gelmek istiyorumdur olay sadece bundan ibarettir daha fazlası olamaz. Evet açık açık yazıyorum çünkü yorumlarda ben kullandım bir işe yaramadı diyenlerin sayısı oldukça fazla.

Bitkisel destekli olan bu ürünler bir kere düzenli bir şekilde pakedi kullanmakla hemen etki etmez devamlı kullanım ister. Bunun yanında sporunuzu yapmalısınız, yediklerinize dikkat etmelisiniz. Tek başına bir çay ile zayıflayacağınızı düşünüyorsanız hayallerinizi artık burada bir kenara bırakın lütfen. Ayrıca bitkisel karışımlar başka hastalıklara da sebebiyet verebilir. Çok dikkatli kullanmak gerektiğini düşünmekteyim.

Daha önce yazdığım chai çayından ben ciddi anlamda mesela memnun kalmıştım. Sütle birlikte içildiği için tadı da gayet güzel oluyordu. Klasik bitki çaylarından cidden uzakta bir sonuçtu benim için. Sonraları midemde ağrılar olmaya başladı ve hemoroit başlangıcına kadar bu durum gitti. Bunun sebebi ise içinde olan karabiberden kaynaklı olduğunu öğrendiğim an çayı bıraktım. Allahtan başında fark ettiğimden önlemimi hemen aldım, bu sorunu hallettim. Artık yemeklerde olan baharat konusuna da bitki çaylarının içeriklerine de daha bilinçli olarak dikkat etmeye başladım. Çünkü bünyem fazlasına meğer tepki veriyormuş.

Özellikle tekrar tekrar yazıyorum hamileler bitki çaylarından uzak dursun. Yine tekrarlıyorum eğer regl dönemindeyseniz bu süre boyunca bitki çayı içmeyiniz. Kanamanızı normalin dışına çıkarabilir, farklı etkiler yaratabilirsiniz. Buna göre bitki çayları çok etkili mi? Evet çok etkili ama tek başına kilo vermede değil! Yine bunlara göre dikkatli kullanmakta fayda var. Vücudunuzun karışımın içeriğinde bulunan bir bitkiye karşı nasıl tepki vereceğinizi bilemezsiniz. Herkes için de aynı sonuçlar olmayabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder