14 Aralık 2014 Pazar

Uzun Aranın Ardından :)


Yılan hikayesine dönen diyet hayatımın son evresindeyim. Çalıştığım dönemde 6 kilo daha verdim ancak onu da bırakmak zorunda kaldım. Günde 13 saat çalışınca kendi yemeğimi hazırlamak eziyet oldu, ara öğünleri yoğunluktan kaçırdım derken o 6 kilo yine bana geri döndü.

Daha önce yazdığım yazıda şekerimin düşük çıktığını söylemiştim. Ay şekerim su bile içsem yarıyor diyenlerden olduğumu öğrendim. Düşük şeker ile ara öğünlü beslenmediğim sürece kalorisi ne olursa olsun yediklerim bana kilo olarak geri dönüyor.

Başımdan geçen talihsiz ayrılık sebebi ile iştahsızlığımı, sinirimi yeniden diyete yönlendirdim. Hoş zaten benim sorunum günü iki öğünle kapatmamdı. Artık eve geçiş yaptığımdan daha dikkatli bir şekilde ilerleyeceğimi düşünüyorum bu blogu açtığım zamanlarda olduğu gibi.

Tartının pili bittiğinden eve döndüğüm zamanlar kaç kiloydum hiç bilmiyorum :) 1 ay kadar kadın hastalıklarından evde yatmak zorunda kaldım o dönemde başlarda kilo aldım, sonra verdim. Bunun miktarı neydi bilmiyorum. Kendimi iyi hissetmeye başladığım ilk günden yani salı gününden itibaren yememe dikkat etmeye başladım. Fırsat buldukça nesfit'in bollywood dansını yaptım. 3 günde 45 dakikalık tempolu sokak turuna çıktım saat 8 civarı.

Öğrendiğim diğer bir detay ise spordan sonra yarım saat içinde yemeği yemeliymişiz. Vücut yağ yakımına başladığından biz sporu bırakmış olmamıza rağmen yarım saat boyunca etkisini gösteriyormuş. Bu da yediğimiz düşük kalorili yemeği bile daha hızlı yakmamızı sağlıyormuş. Aynen bunu uygulamaya başladım.

Doğa'nın zayıflama bitki çaylarından çok acıktığım gece saatlerinde bir bardak tükettim. Bunu regl zamanlarında hep bırakmaya özen gösterdim. Çünkü hamileler bile bitki çaylarından uzak durmalıyken, regl döneminde herhangi bir aksilik yaşamamak adına bitki çayı içmedim.

Tabletime FatSecret aplikasyonunu indirdim. Hedeflediğim kiloyu, boyumu yazıyorum. Tv izlememden, kaç saat uyuduğuma, kitap okuduğuma, ne yediğime, içtiğime kadar tek tek ekliyorum. Bana günlük yaktığım ve aldığım kaloriyi sunuyor. Hedeflediğim kiloya göre 1700 kaloriyi geçmemem lazımmış henüz geçirmedim şükürler olsun :))

Su içememe gibi bir durumum var. Water Your Body aplikasyonu sayesinde de kiloma ve boyuma göre hesapladığı günlük aldığım sıvıyı ekliyorum. Sürekli beni su içmedin, içsene su gibi uyarıyor. Kimi zaman yeter damacana gibi oldum lan! çirkefliği ile uyarısını görmezden geliyorum, kimi zaman ise seni mi kırcam bebişim edası ile tıpış tıpış mutfağa gidip suyumu içiyorum.

Salı günü 64,8 geldiğim kilom ile bugün yani cumartesi 63,9 geldim. Yarım çikolata yedim iki gün dönemsel sebepler nedeniyle, börek yediğim zaman oldu ama mutlaka sporuma devam ettim, sebze ile beslendim, ekmekten uzak durdum. Ciddi olarak başlamadığım bir haftada 800 gram bile gerçekten iyi bir rakam bana göre.

Birazdan 45 dakikalık yürüyüşe daha çıkacağım. Sonra 9 katlı blokta oturmanın avantajı ile 9 katı çıkmayı hedefleyeceğim merdivenden. Henüz 9 katı bitiremedim ama olsun :)) Yorulduğum yerde asansörle kendi katıma iniyorum.

Siz ne durumdasınız? Nelere dikkat ediyorsunuz? Yazın bana anacım :) Birlikten zayıfçacık bizler doğuralım :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder