16 Eylül 2012 Pazar

Seyir Evresi 1. Gün Sen Çok Yaşa!


Ali Naziği kaşıkla oyarlar civanım oyaaaarlaaaar!! Bugün seyir evresine geçtik. O lanet ataktan kurtulduk ya tey teyy tey! Sabah kahvaltısı sürekli aynı zaten. Yulaf kepeği + peynir + çay... Alıştım bir leziz geliyor bu kahvaltı. Doyarak kalkıyorum artık :) Bu bizim yaptığımız Ali Nazik değil efendim. Temsili Ali Nazik bu. 

İşte hazır böğürtülmüş patlıcanı aldık süzgeçte iyice yıkadık. Tuzu muzu gitsin, yağı yada neyi varsa alıp götürsün diye. Üşenmeyenler için kendilerinin yapması daha hayırlara vesile olabilir ama biz üşendik. Kasaptan alınan yağsız kıyma kendi yağcığı ile kavrulur içine karabiber kekik gibi tuz hariç tatlandıracak baharatlar eklenir. En alta serilen patlıcanların üstüne kıyma koyulur en üste çırpılan diyet yoğurdumuz dökülür. Biz böyle yaptık ama resimlerde baktım hep patlıcanla yoğurdu çiftleştirmişler, en üstte kıyma var. Bizim yoğurt üstte oldu. Annneeeeee bunu biz ters yapmışıııııızzz!! :)

Yemeden önce halay çekilir. En azından ben öyle yaptım. En azından tadı olan bir şey, bir sebze allahıııımmm!  Zıppırı zıppırı İbrahim Tatlıses edasıyla çömerek zıpladım, iki omuz attım, yerimde yaylandım arada sek sek sekerek...

O derece mutluyum dostlar... Ara öğünlere devam mesela yoğurt vaktim gelmiiiiş şu an. Akşama nazik ile sonlandıracaz. Yemelere doyamadık. Tuzsuz, yağsız ama bir lezzetli bu 6 günün üstüne anlatamam. 

Yazılarımın arasında dolaşan mutluluk kelebeklerini görebiliyor musunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder