17 Eylül 2012 Pazartesi

Seyir Evresi 2. Gün ( Chai Çayı Karşılaştırma )


Bir buçuk litre su içmeyi unuttuğum bir gündü 1. gün. Su ile pek aram yok zorla içiyorum 1,5 litrelik su şişesini yanıma alarak. Biliyorsunuz soğuk içmek zorunlu sevgili dukancılar. Zorunlu değilde daha çok kalori yaktırıyor diye :) Dün akşam bitki çayına başladım. Daha önce okuduğum bloglarda chai çayını önermişlerdi. İki markanın chai çayını aldım açıkçası hangisinin daha iyi olduğunu şimdilik bilmiyorum, sadece tat olarak anlatacağım.

Büyülü Bohça ile başladım. Daha sosyetik görünüyor ya pek sevdim :)) Çünkü diğer çaylardan farklı poşeti ve fonksiyonel kullanımı var. Keyife göre 1 tatlı kaşığı süt eklenebiliyor. Yağsız sütten ekledim. Tadı biraz acımsı geldi. Çok yoğun bir aroması var ki ben severim bitki çayı içmeyi. Bu yoğunluk bence kaliteli olmasından kaynaklanıyor. Sanki aktardan alıp poşetlere içmek için koymuşsun gibi bir hali var. Tek kullanımlık hariç kutuda satılan çeşidi de var. Normal çayı da salla poşet kullandığımız için ona elim gitmedi ama kutusunu çok beğendim :) İçinde tarçın, kakule, karanfil, rooibos, rezene, siyah çay, zencefil, karabiber var. Sanırım acılığı karabiber ve biraz zencefilden geliyor olabilir. Bilemedim şimdi :) İçinde olan bir çok bitki hem yağ yakmayı hızlandıran ürünler hem de antioksidan yanları var. O yüzden bu diyet için biçilmiş kaftan.

Öğlen mistik olanı denedim. Söylenildiği gibi vanilya kokusu hakim. Tat olarak çok daha yumuşak. Hatta salep gibi bir tadı var hafif. İçeriğinde siyah çay, tarçın, böğürtlen yaprakları, zencefil, doğal vanilya aroması, hindiba kökü, karanfil, meyan kökü, kakule meyvesi, karabiber bulunuyor. Birbirinden farklı olanları renklendirdim. Biri diğerinde bulunmuyor yani. O yüzden öğlenleri Doğuş'un çayını içiyorum, akşamları büyülü bohçayı :) Çayların Latte'si deniyor bu çaya. Orjinali sütle içilendir. Sade şekilde de içilebilir ama protein açısından ve tadını daha hoş bulduğum için sütlü tercih ediyorum. Bırakmayı düşünmediğim ve kahve alternatifi olarak yerini doldurduğum Chai çayından çok memnunum tavsiye ederim. 

1 + 1 Seyir ve Atak Evresi

1 gün seyir ve 1 gün atak olarak diyete devam etmeyi tercih ettim. Diyeti yapanlar bilirler. Bir çok farklı şekilde yapılışı var ama atak evrelerinden resmen nefret ediyorum. Bugün sıra atak evresindeydi. 

8. Gün (Atak)

Sabah : Yulaf kepeği krep, diyet yağsız-tuzsuz peynir, şekersiz ve aspartamsız çay.

Ara Öğün 12'de : Çilekli yağsız, şekersiz yoğurt

Öğle Yemeği 2'de :  Jambonlu omlet

Ara Öğün 5'te : Bir bardak yağsız süt

Akşam Yemeği 7'de :  Fırında Çipura ( İki tane yemeyi denedim ama midem almıyor artık balık ve etten nefret ettim iyice zaten pek sevmezdim iyice aramız açıldı :) O yüzden 1,5 kadarını yedim gerisini bıraktım )

Aralara Serptiğim : Chai çayı iki fincan, Maden suyu (en son), Koşu bandında 20 dk tempolu yürüyüşümü yaptım. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder