11 Ekim 2012 Perşembe

32. Gün "Mantı"ksız hareket! (Çorba Tarifleri)


1. ayı 6 kilo ile kapattıktan sonra bir mantı ödülü ile dün akşamımı sonlandırdım. Onun hayali ile yanıp tutuştuğum için ara öğünde yediğim yeşil elmayı öğlen ana öğüne getirdim. Sabah yulaf kepeğimi yemeden kahvaltımı yaptım. Mantı üstüne yoğurtta değişiklik yapmadım. Light yoğurdu koydum yine sos olarak neyi kurtaracaksam sanki :)) Yedikten iki saat sonra yarım saat tempolu koşarak etkisini biraz azaltmak istedim :) Bugün diyete mutlu bir şekilde devam ediyorum sanki ilk günmüş gibi hırsla :)

Bugün tesadüfen Melek programına zap yaptığımda çok önemli çorba tariflerini aldım. Tamamen şans eseri rastladığım bu tarifleri sizinle de paylaşmak istedim. Selahattin Dönmez tarifleri uzman diyetisyen tarifleridir buna güvenerek rahatlıkla yazıyorum.

Toksin Atıcı Çorba Tarifi 

Orta büyüklükte 1 kereviz, 1 havuç, 4 diş sarımsak, 1 kırmızı soğan,1 rezene (sapıyla birlikte), 2-3 adet taze yeşil kuşkonmaz, 2 kereviz sapını dilimleyerek tencereye atıyoruz. Diğerlerinin büyüklükleri önemli değil ama kereviz pişmesi bakımından ince doğranması lazım. Tencerede sebzelerin hizasına kadar suyu ekliyoruz, 1 yemek kaşığı zeytinyağı ekliyor ve pişiriyoruz sebzeler yumuşayana kadar. Sonra el blendırından yada normal blendırdan geçiriyoruz. Püre haline gelecek kadar değil küçük parçacıklar haline gelene kadar. Tuz ve un kesinlikle konmuyor. Karabiber, kekik gibi baharatlar isteğe kalmış. Ekleyebilirsiniz :) Karaciğeri yenileyici ve tamamen toksin attıran bir çorba. Koca bir tabak içebilirsiniz. Doymak serbest :) 

Metabolizma Hızlandırıcı Çorba Tarifi

1 tatlı kırmızı biber, 1 tane kırmızı kuru soğan, 2 domates, 1 orta boy kabak, Nane ve maydanoz 1 yemek kaşığı zeytinyağı. Yine aynı şekilde pişiriyoruz. 

Yağ Yakıcı Çorba Tarifi

1 adet enginar, 3-4 parça brokoli, 1 adet pırasa, 1 yemek kaşığı haşlanmış bulgur, 1 yemek kaşığı haşlanmış nohut, 3 diş sarımsak, 1 adet beyaz soğan, 1 yemek kaşığı zeytinyağı (isteğe bağlı). Aynı şekilde pişirip limon ile daha da lezzetlendirebilirsiniz. Ayrıca 15 gün boyunca bir öğünde bu çorbayı içerseniz mesela akşam yemeklerinde bel ve basen bölgenizde incelme olduğunu görebilecekmişsiniz :) 

Bağışıklık Arttırıcı Çorba Tarifi

5-6 adet kuşkonmaz, 2-3 diş sarımsak, Yarım karnabahar, 1 beyaz soğan çorbamız için dilimlenecek. 1 tavuk göğsü haşlanarak çorbamıza ekleyeceğiz. Tavuklar küp küp doğranarak içine atıldı. En son blendırdan yine geçirileceği için sorun teşkil etmiyor. Hazır jöle gibi duran tavuk sularından eklediler ama bence haşladığımız göğsün suyu da eklenebilir. Bir çay bardağı kadar olacakmış. 

! Püf Noktaları !
  • Kırmızı soğan, beyaz soğana göre iki kat antioksidan gücü olduğu için her şeyde kullanmanızda fayda var.
  • Tuzsuz yapamıyorum diyenler için ince kıyılmış kurutulmuş domatesi çorbalarınızın üstüne ekleyebilirsiniz. 
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı bir kişi için geçerlidir. Yemeğiniz iki kişilikse eğer iki yemek kaşığı eklenmesi gerekmektedir. 
  • Salatalarınıza özellikle çiğ sebzeler rendeleyerek yemeniz çok önemli. 
  • Çorbalarınızı yaparken sebzeleri iyice pişirmeyin. Besin değerleri kaybedilmesin diye bu çok önemlidir. Yumuşamaları sadece yeterlidir. Piştikçe sebzeler tüm vitaminlerini kaybederler. 

Yağ yakıcı çorbayı öğlen yada akşam öğünlerimde tercih etmeye çalışacağım bundan sonra. Bugüne kadar hiç bir öğünümde çorba tüketmedim. Havalarda serinlemeye başladığı için artık rahatça yiyebileceğimi düşünüyorum. Kırmızı biber ve kırmızı soğan olayına artık daha çok dikkat edeceğim. Et yemeklerimde mutlaka içine ekleyerek metabolizmamın daha hızlanmasını sağlayacağım.

Selahattin Dönmez Mucizesiz Zayıflama kitabını buradan ve buradan alabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder