2 Ekim 2012 Salı

Dukan Yalanmış Tek Gerçek Boğazını Tutmakmış (23. Gün)


Dukan diyetini yapmaya başladığım zaman yaşadıklarımı anlatmıştım zaten. O yorgunluk ve iğrenç yemeklerin keyifsizliği ile geçen günlerime üzülüyorum. Bir yandan aslında tecrübe olduğunu düşünüyorum. Çünkü bana doğru beslenmeyi öğretti.

Şu an diyet olarak Pre diyeti yapıyorum diyebilir :) Fazla et yemenin gut hastalığına sebep olduğunu, bir çok vitaminden vücudumu eksik etmemem gerektiğini, çiğ sebzelerde ve bir çok yiyecekte etten çok proteine sahip olduğunu öğrendim.

23. Günün sonunda tartıldığım zaman resmi olarak 5 kiloyu vermiş bulundum. Aslında 21. günün sonunda 5 kiloyu vermiştim. Daha 1 ayı bile doldurmadan muazzam bir rakam benim için. 

Peki Pre diyeti nasıl işliyor?

Bir çok diyeti araştırdım. Dukan diyetini zaten yemiş içmiş bitirmiştim. Buna göre kendime diyet uyguluyorum.

Sabahları aynen dukan diyeti kahvaltımı yapıyorum. Yiyebileceğim kadar light beyaz peynir. 200 gramı kesinlikle geçmemeli! 1,5 yemek kaşığı yulaf kepeğine 3 yemek kaşığı %0 yağ oranı olan süt ekliyorum. Açıkçası Sütaş'ın sütü çok daha lezzetli! Diğerleri su gibi olduğundan içemiyorum. Çok acelem varsa eğer küçük light yoğurdun için bir yemek kaşığı yulaf kepeğini ekleyerek öğünü geçiştiriyorum. 

Ara öğün olarak küçük yoğurt yiyorum. Eğer yoğurtla geçiştirdiğim bir günse kocaman bir bardak süt içiyorum. Araştırdığım diyetlerde özellikle sadece yeşil elma ve armut tavsiye ediyorlar. Basenleri geniş olan kadınlar için mutlaka ilk ara öğünde bir yeşil elma tavsiye ettikleri için bugün onu ekledim. Sadece ilk ara öğünlerde bir yeşil elma tüketeceğim artık.

Öğlen yemeği eğer dışarıdaysam çöp şiş, ızgara tercih ediyorum. Özellikle üzerine yağ dökmemelerini belirtiyorum. Çünkü et kurumasın diye üzerlerine tereyağı döküyorlar. Bunu unutmayın :) Light ayran yoksa, ayran içmiyorum. Soda istiyorum böylelikle midemi şişirmiş oluyorum. Tabaktan gelen pilav, patates kızartması gibi bir çok şeye dokunmuyorum. Sadece ızgara domates ve biber varsa yiyorum. Eğer evde olduğum bir günse hindi jambon, peynirden oluşan mini bir kahvaltı tabağı hazırlıyorum üşendiğim zamanlar. Kesinlikle ekmek ve yulaf kepeği içermiyor. Yoksa evde olan yağsız, tuzsuz olan fasulye, pırasa, kereviz gibi sebzeleri tüketiyorum. 

1 saat sonra Yeşil çaylı chai çayını buldum Doğadan'a ait. Onu içiyorum.

İkinci ara öğün yoğurt yiyorum yada süt içiyorum. En son süt içmişsem yoğurt, yoğurt yemişsem süt gibi sırayla değiştiriyorum. 

Akşam yemeğimi 7-8 arası yiyorum. Salata hazırlıyorsam üstüne sarımsaklı, karabiberli light yoğurt dökerek sosluyorum. Diğer soslardan uzak durmak adına. Sebzeleri ve et yemeklerini yağsız tuzsuz bir şekilde tüketiyorum. 

Yemeklerin içine salça yerine domates püresi kullanmayı tercih ediyorum. Bulyonlardan ve patatesten kesinlikle uzak duruyoruz! Ekmek, makarna ve pilavı saymıyorum bile. 

1 saat sonrasında yine yeşil çaylı chai çayını tüketiyorum. 

Dipnot:

Çok az aç kaldığım oluyor. Zaten bir çok yemeği yasaklı olanları çıkararak yiyorum. 1,5 litrelik su şişemi yanımdan ayırmıyorum. Bitirene kadar her gün içiyorum. Soğuk içmeye çalışıyorum. Daha önce yazmıştım soğuk su içmek Dukan'ın bir parçası 60 kalori yaktırıyor. Bitki çayı içmekte zorlanmıyorum. Haftanın 3 günü tempolu yürüyorum 20 dk kadar. Koşu bandında 6 hızında, dışarıdaysam geziyorsam olabildiğince çok yürüyorum. Bir yere oturayım dinleneyim yapmıyorum. Akşamları uyumadan önce 10 dakika süren egzersizlerimi yapıyorum. İşte 3 kg'luk dumble ile kollarımı yana açıyorum yandığını hissedene kadar. Yere oturur gibi çömelip kalkıyorum sandalyeden güç alarak bacaklarım yanana kadar. Yine bacaklarımı sağa, sola açıyorum yandığını hissedene kadar. Özellikle bir sayı vererek kendimi zorlamıyorum. Sadece vücudumun bana izin verdiği yere kadar gidiyorum. Bu süre içerisinde beni görmeyenler zayıfladığımı hemen fark ediyorlar. Kıyafetlerim üstümde çok daha iyi durmaya başladı. Spor yaparak güçlendiğimi fark ettim. Dukan diyetinde yaşadığım yorgunluğu bu diyette hissetmiyorum. Enerjim eskisi gibi devam ediyor :)

4 yorum:

  1. 23 günde beş kilo çok değil mi?

    YanıtlaSil
  2. Atak evresi uygulamıştım 6 günde 3 kiloyu vermiştim zaten. Aslında yaptığım çok farklı bir şey yok. Karbonhidratı hayatımdan tamamen çıkardım ve düzenli bir şekilde spor yapmaya çalışıyorum. Ara öğünlerimi atlamıyorum. Annemle aynı anda başladık o da 6 kilo verdi. Kısa zamanda müthiş bir rakam kesinlikle. Hiç bir şey yemeden yaptığım bir diyet değil. O yüzden sağlıklı olduğunu düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Atak evresi nasıl anlatırmisiniz lütfen yonca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. atak evresi için dukan'ın kendi sitesinde olan formunu doldurarak size uygun olan gün sayısını belirliyor. buna göre sadece protein ağırlıklı besleniyorsunuz. sebze, bakliyat kesinlikle yemiyorsunuz. sadece et, süt, yoğurt o kadar.

      Sil